15,8 C
Warszawa
czwartek, 21 października, 2021

Jak zacząć ćwiczyć? – Emilia Kaba

Must read

Ruch jest bardzo ważnym elementem życia, jednak nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę i nierzadko zaniedbujemy aktywność fizyczną. Warto jednak zacząć. Trzeba tylko ustalić, jak ćwiczyć, jak znaleźć czas na ćwiczenia, jak łączyć je z pracą, nauką.

      Jaki wysiłek wybrać? Najlepiej słuchać swojego organizmu, który sam prowadzi do zachowania homeostazy, czyli stabilnych warunków wewnętrznych organizmu, do stanu równowagi wewnętrznej. Na samym początku najlepiej sprawdzą się spokojne treningi, które nie wymagają dużej sprawności fizycznej. Może to być subtelna joga czy łagodne gumy do ćwiczeń, które sami możemy dobrać w zależności do siły naszych mięśni.

      Warto się zastanowić, ile czasu poświęcić na sport. Na początku treningi muszą być krótkie 25-30 minut, żeby nie doprowadzić do zakwasów. Jednak stopniowo można poszerzyć zakres ćwiczeń i robić trening godzinny. Warto ćwiczyć systematycznie Można ustalić, że na początku będziemy trenowali dwa razy w tygodniu.  Nie zawsze mamy czas i motywację, ale po rozpoczęciu takiej przygody nasze ciało samo będzie się domagać ruchu.

      Do ćwiczeń trzeba mieć wygodny, niekoniecznie drogi, firmowy strój. Ważne, żeby nie krępował naszych ruchów. Oczywiście musi być dobrany do miejsca, w którym ćwiczymy. Inaczej się ubierzemy, gdy wybieramy się do parku na trening, a inaczej, gdy ćwiczymy w domowym zaciszu.

     Ważne jest też obuwie. Buty powinny być lekkie i zrobione z oddychających materiałów. Ważne jest, by dobrze amortyzowały stopę, a jednocześnie stabilizowały jej położenie podczas ruchu. Inne buty używamy do fitness, inne do biegania czy do jazdy na rowerze.

      Podstawowym zabiegiem po wysiłku fizycznym jest higiena. Skorzystanie z prysznica po wysiłku fizycznym wpływa nie tylko na czystość naszej skóry, włosów oraz paznokci, ale jest także jest elementem odnowy biologicznej.

Na samym początku efekty ćwiczeń mogą być niewidoczne, ale po wielu tygodniach czy miesiącach organizm nam za to podziękuje. Przede wszystkim nasz aparat ruchu będzie sprawniejszy, serce będzie lepiej pracować. Układ immunologiczny odpowiedzialny za naszą ochronę, też będzie lepiej funkcjonował.  Może te cele wzmocnią naszą motywację?

„Projekt wykonano dzięki partnerstwu z Fundacją LOTTO im. Haliny Konopackiej”

- Advertisement -spot_img

More articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest article