7,4 C
Warszawa
niedziela, 17 października, 2021

Czy ćwiczenia z obciążeniem są ważne? – Emilia Kaba

Must read

Samotny, opuszczony PRL

Złe moce

Każdego dnia siedzenie w domu lub w pracy przy komputerze powoduje osłabienie naszych mięśni. A to wiąże się z ogólnym przygaszeniem całego organizmu.

      Układ mięśniowy są to wszystkie mięśnie naszego ciała. W ich skład wchodzą mięśnie gładkie, czyli występujące w ścianach naczyń krwionośnych i narządów wewnętrznych – nie możemy na nie wpływać.  Innym ważnym mięśniem jest mięsień sercowy, który jest główną masą serca. Pozostałe to mięśnie szkieletowe z tkanki poprzecznie prążkowanej które są w większości przymocowane do szkieletu. Są  szybkie i mają mocne skurcze, ale możemy o nich decydować.

      Wśród mięśni szkieletowych odpowiadających za ruch są na przykład zginacze, prostowniki, przywodziciele, odwodziciele. Ich ważnym działaniem  jest antagonistyczna praca, czyli ruch wymagający jednoczesnej pracy dwóch grup mięsni. Przykładem są mięśnie ramienia – mięsień dwugłowy  zgina ramię, a mięsień trójgłowy je prostuje.

     Aby wzmocnić mięśnie wystarczy niewielki wysiłek. Po pewnym czasie warto również  dodać obciążenie. Ćwiczenia z nim nie muszą być trudne jednak potrzebna jest  motywacja i trzeba się  dobrze przygotować.

     Na  początku wystarczy zrobić krótką rozgrzewkę. Mięśnie muszą być przygotowane do pracy. Można wykonać trucht w miejscu, kilka pajacyków lub krążenie rękoma. Do właściwych ćwiczeń będzie potrzebne jedynie krzesło i ciężarki dobrane do naszych możliwości.

     Pierwsze ćwiczenie to rotacja w stawie barkowym. Należy usiąść w pozycji wyprostowanej na krześle i chwycić ciężarki. Następnie zgiąć łokcie pod kątem 90 stopni, utrzymując je blisko tułowia. Po takim przygotowaniu wystarczy wykonać ruch przedramion na boki i wrócić. To ćwiczenie powtarzamy 15 razy.

      Innym ćwiczeniem potrzebującym takiego samego przygotowana jak pierwsze jest unoszenie ugiętych ramion bokiem w górę. Siedząc podnosimy ugięte ramiona do poziomu barków.

     Kolejnym ważnym ćwiczeniem na obręcz barkową z oporem jest prostowanie rąk do góry. Siadamy wygodnie wyprostowani na krześle i zginamy ramiona w stawie barkowym i następnie prostujemy je w górę. Powtarzamy ćwiczenie 15-20 razy.

    Do czwartego ćwiczenie włączamy nogi. Stajemy w wykroku obok krzesła, podpierając się jedną ręką na oparciu, a drugą trzymając ciężarek. W tej pozycji wykonujemy półprzysiad, uginając kolana.

     Ostatnie ćwiczenie również będzie angażować  nogi. Będą to przysiady z ciężarkami. Stajemy na szerokość naszych bioder, chwytamy ciężarki w obie ręce. Następnie wykonujemy przysiady do ugięcia kolan  pod kątem 90 stopni.

Takie ćwiczenia można wykonać nawet w pracy, w  zaciszu domowym i na urlopie. Są łatwe, a obciążenie dobieramy do własnych możliwości. Te ćwiczenia nie są wymagające i przeznaczone dla każdego, a znakomicie wzmacniają mięśnie. Dzięki czemu możemy pozbyć się osłabienia czy bólu po całodziennym siedzeniu przy biurku.

Projekt wykonano dzięki partnerstwu z Fundacją LOTTO im. Haliny Konopackiej

- Advertisement -spot_img

More articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest article

Samotny, opuszczony PRL

Złe moce

ŻEBY AUSTRIA BYŁA AUSTRIĄ