15,8 C
Warszawa
czwartek, 21 października, 2021

Ćwiczenia z taśmami- Emilia Kaba

Must read

Ćwiczenia ogólnorozwojowe są ważne, jeżeli chce się zaktywizować całe ciało i wszystkie partie mięśniowe naszego organizmu. Jeśli do ćwiczeń włączy się gumy oporowe nazywane inaczej taśmami, dodatkowo wzmocni się nie tyko układ mięśniowy, ale też układ kostny.

      Taka aktywność pozytywnie wpłynie na stawy, wiązadła, ale również zniesie bóle kręgosłupa czy zapobiegnie chorobie XXI wieku, czyli otyłości. Dodatkowo poprawi wydolność serca i złagodzi napięcie nerwowe organizmu. Gumy są znakomitym zamiennikiem hantli, które są ciężkie. Trening z gumami kształtuje pośladki, uda i całe nogi, dodatkowo barki i górną część ciała. Jest to alternatywa codziennego treningu.

      Gumy można dobrać do naszych indywidualnych możliwości i  siły. Nie są drogie, zajmują mało miejsca, więc można je zabrać ze sobą dosłownie wszędzie. Dodatkowym bardzo ważnym plusem jest małe ryzyko kontuzji w czasie ćwiczeń z nimi.

      Poziom zaawansowania ćwiczeń z taśmami zależny od ich szerokości i grubości. Im grubsza i szersza taśma, tym opór w czasie ćwiczeń jest większy. Ćwiczenia są łatwe, każdy może je wykonać.

      Na samym początku decydujemy się na małą rozgrzewkę, która przygotowuje organizm do wysiłku fizycznego. Może ona trwać do 10 minut. Składa się odpowiednio z marszu, a następnie z krążenia ramionami do przodu i do tył. Bardziej zaawansowani mogą dodać bieganie w miejscu czy zrobienie piętnastu pajacyków. Po rozgrzewce przystępujemy do dalszych ćwiczeń z gumami.

      Pierwszym ćwiczeniem jest zginanie stawu kolanowego z taśmą. Stajemy w wykroku naprzeciwko krzesła. Następnie zahaczamy jedną kostkę o gumę, i przygniatamy ją drugą stopą. Na końcu uginamy nogę. Ćwiczenie to wykonujemy ok. 15 powtórzeń na jedną stronę, po czym ją zmieniamy na drugą.

     Drugie ćwiczenie wzmacnia górną część ciała – obręcz barkową i ręce. Siadamy na ziemi, zakładając taśmę na stopy, po czym chwytamy taśmę w dłonie i prostujemy nogi. Ćwiczenie wykonujemy, przyciągając taśmę do tułowia.

      Bardzo dobrym ćwiczeniem dla osób bardziej wyćwiczonych są przysiady z taśmą. Trzeba jednak uważać, żeby nie nabawić się kontuzji. Dla osób mniej zawansowanych lepsze będzie odwodzenie zgiętych nóg, w czasie leżenia na plecach. Leżąc na macie, zginamy nogi i owijamy taśmę wokół kolan, a ręce układamy wzdłuż ciała. Po takim przygotowaniu napinamy pośladki i unosimy biodra w górę. Następnie odwodzimy kolana na boki i pozostajemy w tej pozycji ok. 30 sekund. Po tym kładziemy się i odczekujemy ok. 10 sekund. Powtarzamy ćwiczenie jeszcze dwa razy.

    Dobrym ćwiczeniem wzmacniającym obręcz barkową i tułów jest rozciąganie gumy nad głową. Siadamy prosto na krześle i chwytamy taśmę dwiema rękami. Następnie prostujemy ręce nad głową i rozciągamy taśmę na boki.

     Takie ćwiczenia są przyjemnym urozmaiceniem codziennego treningu dającym wiele efektów. Przede wszystkim wzmacniają mięśnie głębokie. Dodatkowo zapewniają utratę zbędnej tkanki tłuszczowej i wysmuklają ciało. 

Wystarczy wykonać trening dwa lub trzy razy w tygodniu.

Projekt wykonano dzięki partnerstwu z Fundacją LOTTO im. Haliny Konopackiej

- Advertisement -spot_img

More articles

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest article